Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Posouzení kyvných podpěr turbíny z hlediska vzniku MS deformační stability
Bukovský, Petr ; Navrátil, Petr (oponent) ; Skalka, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtovým modelováním dvou řad podpěr podpírajících turbínu. Výstupem práce je nalezením maximálního možného zatížení, při kterém ještě nedochází ke vzniku MS deformační stability pro různé geometrické imperfekce. Výpočet byl řešen v MKP dvěma způsoby: lineární řešení (využití převedení výpočtu na vlastní problém) a nelineární řešení (využití deformační varianty MKP). Analýza výsledků porovnává výstupy z obou způsobů řešení. Se zohledněním známých vlivů ovlivňující provozní stav byl navržen koeficient bezpečnosti pro provoz podpěr.
Stabilitní a geometricky nelineární analýza ocelových konstrukcí
Ondášová, Annamária ; Puklický, Libor (oponent) ; Kala, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá stabilitnou a geometricky nelineárnou analýzou oceľovej konštrukcie, vysvetlenie princípov a postupu výpočtov oceľových konštrukcií. Namodelovaná konštrukcia sa zaťaží tlakom a následne sa vypočíta únosnosť konštrukcie pomocou stabilitného a geometricky nelineárneho riešenia s počiatočnými imperfekciami. Riešenie rámovej prútovej konštrukcie pomocou oboch prístupov môže poskytovať trochu iné výsledky, čo má za následok vplyv na posudok spoľahlivosti konštrukcie, jej predimenzovanie, či poddimenzovanie.
Visutá lávka přes řeku Bečvu
Sobková, Sára ; Šopík, Leonard (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh a posouzení visuté lávky pro pěší přes řeku Bečvu. Byly vytvořeny tři varianty přemostění. K podrobnému návrhu byla zvolena vari-anta s visutou konstrukcí. Zvolená lávka pro pěší je tvořena dvěma visutými lany, které podpírá šikmý pylon, ten je kotven pomocí šestice kotevních lan. Návrh konstrukce spočíval v nalezení ideální geometrie visutých lan. Výpočetní model byl vytvořen v programu ANSYS Mechanical APDL 2023 R2. Pro analýzu mostovky v příčném směru byl vytvořen deskotěnový model v programu SCIA Engineer 21.1. Konstrukce byla po-souzena na mezní stav použitelnosti a únosnosti dle platných norem a byla provedena dynamická analýza. Součástí práce jsou přehledné a podrobné výkresy včetně vizuali-zace.
Dynamics of Models of Infectious Diseases
Machovičová, Tatiana ; Štoudková Růžičková, Viera (oponent) ; Čermák, Jan (vedoucí práce)
The subject of this bachelor's thesis is mathematical modelling in the epidemiological study of infectious diseases. The primary goal was to construct, characterize and analyze of the Kermack-McKendrick epidemic model. Furthermore, the stability of venereal disease models is analyzed, with focus on Acquired Immunodeficiency Syndrome (AIDS) and its treatment.
Algoritmizace metody ELSM pro pokročilou stabilitní analýzu
Štetiar, Juraj ; Koudela, Pavel (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá problematikou stability svahu, ktorá predstavuje kľúčovú úlohu pri návrhu geotechnických konštrukcií. V práci sa skúma Enhanced Limit Strength Method (ELSM), ktorá využíva výhody metódy konečných prvkov (MKP) a zároveň umožňuje regulovať pozíciu a tvar šmykovej plochy. ELSM je preto výhodná pre riešenie stability návodných a vzdušných svahov sypaných zemných vodných nádrží. Cieľom práce je vytvoriť algoritmus pre metódu ELSM ako prídavný modul pre existujúce MKP riešiče. Teoretická časť práce sa venuje vysvetleniu princípov bežne používaných metód výpočtu stability svahu, ako sú metóda medznej rovnováhy (Limit Equilibrium Method - LEM) a metóda redukcie šmykovej pevnosti (Strenght Reduction Method - SRM). Následne je predstavený princíp metódy ELSM (stanovenia stupňa bezpečnosti pre kritickú šmykovú plochu) a stručne popísaný optimalizačný algoritmus rojom častíc (Particle Swarm Optimization - PSO). V praktickej časti práce je vysvetlený naprogramovaný algoritmus pre výpočet stability svahu pomocou metódy ELSM s využitím Particle Swarm Optimization (PSO). Overenie správnosti algoritmu a porovnanie s metódami SRM a LEM prebehlo na troch overovacích štúdiách, vrátane jednoduchého homogénneho svahu, heterogénneho svahu s horizontálnym materiálovým rozhraním a reálnej úlohy posúdenia vonkajšej stability zemného telesa vodného diela Vlachovice.
Návrh ocelobetonové obloukové lávky přes řeku Svratku
Vraňanová, Veronika ; Marván, David (oponent) ; Nečesal, Petr (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce byl návrh nosné konstrukce obloukové lávky před řeku Svratku. Lávka je o jednom poli s rozpětím 52,5 m. Nosná konstrukce je tvořena dvojicí trámů zavěšených na dvojici k sobě skloněných oblouků. Mostovka je spřažená s ocelovými příčníky. Model konstrukce byl proveden ve výpočetním programu Dlubal RFEM 5.07. K posouzení jednotlivých prvků nosné konstrukce byl použit program Microsoft Excel. Ve výpočtech bylo uvažování se zatížením větrem, pohybem chodců a jejich vlivem na dynamiku konstrukce. Při návrhu byly rovněž zohledněny fáze výstavby. Ve statickém výpočtu byly provedeny posudky spřaženého průřezu, hlavních nosníků ocelové konstrukce, systémových táhel, vybraných spojů na konstrukci a také byl proveden návrh ložisek a mostního závěru. Na závěr byla zpracovaná výkresová dokumentace a technická zpráva, dle zadaného rozsahu. Posouzení a návrh konstrukce byl proveden dle platných norem.
Analysis of concrete structure with respecting of construction in stages and material rheology
Mareková, Adela ; Lang, Rostislav (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
This diploma thesis deals with a static analysis of a highway bridge structure with respecting of construction stages. Computational models of the bridge were created using RFEM 6 software. Gradual prestressing of the structure was applied in the models. Construction stages analysis is also applied to the bridge models in combination with modal and stability analysis. This thesis also deals with time – dependent analysis, therefore influence of rheological properties of material.
Diferenciální rovnice se zpožděným argumentem a jejich užití v inženýrských procesech
Zlámal, Ondřej ; Řehák, Pavel (oponent) ; Opluštil, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá dynamickými systémy a pozorováním jich stability. K modelování systémů využívá diferenciální rovnice se zpožděním, jejichž charakter dokáže vhodně popsat mnoho reálných problémů. V práci se zkoumá, jaký vliv na stabilitu systému má velikost a míra zpoždění. Změna stability je pozorovaná Hopfovými bifurkacemi. Teorie bude aplikována na systém popisující nechtěné vibrace u obráběcích strojů a systém popisující zpětnou vazbu u laseru.
Localized formulation of bipenalty method in contact-impact problems
Kolman, Radek ; González, J. A. ; Dvořák, Radim ; Kopačka, Ján ; Park, K.C.
Often, the finite element method together with direct time integration is used for modelling of contact-impact problems of bodies. For direct time integration, the implicit or explicit time stepping are gen-\nerally employed. It is well known that the time step size in explicit time integration is limited by the stability limit. Further, the trouble comes with the task of impact of bodies with different critical time step sizes for each body in contact. In this case, this numerical strategy based on explicit time stepping with the same time step size for both bodies is not effective and is not accurate due to the dispersion behaviour and spurious stress oscillations. For that reason, a numerical methodology, which allows independent time stepping for each body with its time step size, is needed to develop. In this paper, we introduce the localized variant of the bipenalty method in contact-impact problems with the governing equations derived based on the Hamilton’s principle. The localized bipenalty method is applied into the impact problems of bars as an one-dimensional problem. The definition of localized gaps is presented and applied into the full concept of the localized bipenalty method.
Analysis of concrete structure with respecting of construction in stages and material rheology
Mareková, Adela ; Lang, Rostislav (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
This diploma thesis deals with a static analysis of a highway bridge structure with respecting of construction stages. Computational models of the bridge were created using RFEM 6 software. Gradual prestressing of the structure was applied in the models. Construction stages analysis is also applied to the bridge models in combination with modal and stability analysis. This thesis also deals with time – dependent analysis, therefore influence of rheological properties of material.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.